قالیباف: جریان اصولگرا به شعار «مردم باوری» که داد عمل نکرد

شهردار سابق تهران با اشاره به طرح مسئله نواصولگرایی، گفت: جریان اصولگرا در اهداف و برنامه‌ریزی‌ها خود را پایبند به مکتب امام می‌داند اما وقتی می‌خواهد این مبانی و اصول را محقق کند و مردم آن ها را در زندگی خود لمس کنند، می‌بینیم این جریان سیاسی، عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی نداشته و در هدف‌گذاری، روش و ابزار بدسلیقگی شده است. دکتر محمد باقر قالیباف  در همایش «نواصولگرایی در نگاه جریان دانشجویی» که روز گذشته در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، تصریح کرد: شاید برخی از بزرگان اصولگرا این حرف را نپذیرند، اما من وقتی با مردم و جوانان عزیز سخن می‌گویم، می‌فهمم برداشت آن ها نیز همین است.به گزارش تسنیم وی افزود: اصولگرایی می‌توانست خواسته‌های انقلاب اسلامی را محقق کند اما نتوانست. بعد از جنگ، مسیر برای حرکت فراهم بود. وی با بیان این که جریان اصولگرا شعار مردم‌باوری را داد اما در عمل به آن باور نداشت، ادامه داد: ما باید بر مبنای اصل انقلاب و مبانی سیاسی حضرت امام یک بنای کاملا جدید احداث کنیم، نواصولگرایی یا هر نام دیگری باید بداند مبانی و ارزش‌ها را تحت هر شرایطی حفظ کند در عین حال تغییر و تحول اساسی در حوزه ساختاری، گفتمان و رویکردی ایجاد کند. وی افزود: اساسا مشکل ما در این جریان این است که پدرخواندگی و حرکت از بالا به پایین ایجاد شده است؛ البته من منکر تشکیل اتاق فکر و جلسات مخفی‌تر برای تغییرات نیستم اما در نهایت همه مسائل باید در حوزه عمومی مطرح شود. قالیباف با تأکید بر این که جریان اصلاح‌طلبی نیز نیازمند یک رجعت و بازخوانی مکتب امام است، این جریان را در کنار جریان اصولگرا نیاز امروز جامعه دانست.
5 معاونت از اصلاح‌طلبان به کار گرفتم
وی با بیان این که درحدود پنج معاونت از اصلاح‌طلبان به کار گرفتم، افزود: اما اصلاح‌طلبان حتی به هم‌کیشان خود رحم نکردند و آن ها را به جرم همکاری با من بیرون انداختند.شهردار پیشین تهران در بخش پرسش و پاسخ این جلسه نیز در خصوص پرونده املاک شهرداری تهران، گفت: هیچ وقت منکر اشکال و تخلفات در شهرداری تهران نیستم، تا همین لحظه نیز پیگیر این موضوع بوده ام و اولین نفری بودم که از دادستان خواستم موضوع را پیگیری کند و نگفتم این قوم من است یا برادرم. وی افزود: در حالی که ابتدا گفته شد 2400 میلیارد فساد مالی صورت گرفته اما امروز بعد از رسیدگی‌ و حسابرسی‌ها در قوه قضاییه و مجلس در آخرین گزارش آمده که این رقم کمتر از شش میلیارد تومان است.
حواشی حضور قالیباف در دانشگاه علم و صنعت
به گزارش ایسنا برخی از دانشجویان حاضر در محل سخنرانی قالیباف از منتقدان عملکرد او بودند و حین صحبت‌هایش شعارهایی در حمایت از سران فتنه و شعار های دیگری از جمله  ، «ویلا دادی رفتگرا تشکر تشکر» و «دانشگاه پادگان نیست» سر ‌دادند. همچنین بنرهایی در دست داشتند که روی آن ها نوشته شده بود: «سردار چماقت کو»، «آزادی اندیشه، گازانبری نمی‌شه». از سوی دیگر حامیان قالیباف شعارهایی همچون «سردار انقلابی تشکر تشکر» و «آزادی اندیشه با جیغ و داد نمی‌شه» سر می‌دادند. دانشجویان حامی قالیباف همچنین بنرهایی در دست داشتند که شعارهایی از جمله  «امان‌نامه برجام تلاش بی‌سرانجام»، «سخن از صلح بگو، اسلحه را هم بردار»، «آخوندی دقیقا کجایی»، «شکست برجام برابر با بی‌اعتمادی به آمریکا»، «مدیریت بحران برابر با تخریب دولت قبل» و ... روی آن ها نوشته شده بود.